Wir verwenden Cookies,
Über „Details zeigen“ bzw. die Datenschutzerklärung erhalten Sie weitere Informationen. Durch die Auswahl der Kategorie nehmen Sie die jeweiligen Cookies an oder lehnen sie ab. Bei der Auswahl von „Statistiken“ willigen Sie ein, dass wir Ihren Besuchsverlauf auf unserer Website verwenden, um Ihnen die bestmögliche Nutzererfahrung zu ermöglichen und Ihnen maßgeschneiderte Informationen basierend auf Ihren Interessen zur Verfügung zu stellen. Alle Einwilligungen können Sie selbstverständlich über einen Link in der Datenschutzerklärung widerrufen.
Datenschutzerklärung der Zehnder Group
Zehnder Group AG: Data Privacy
Zehnder Group België nv/sa: Déclarations de confidentialité
Zehnder Group Czech Republic s.r.o.: Zásady ochrany osobních údajů
Zehnder Group France: Protection des données
Zehnder Group Ibérica SAU: Política de privacidad
Zehnder Group Italia S.r.l.: Privacy
Zehnder Group İç Mekan İklimlendirme Sanayi ve Ticaret Limitet Şirketi: Web Sitesi Çerezleri
Zehnder Group Nederland bv: Privacyverklaringen
Zehnder Group Sales International: Privacy Policy
Zehnder Group Schweiz AG: Datenschutz
Zehnder Polska Sp. z o.o.: Oświadczenie o ochronie danych Zehnder
Zehnder Group UK Limited: Privacy Policy
Wir nutzen diese Cookie-Typen nicht.
Ein Teil der Daten, die dieser Anbieter gesammelt hat, dient der Personalisierung und der Messung der Werbewirksamkeit.
Ein Teil der Daten, die dieser Anbieter gesammelt hat, dient der Personalisierung und der Messung der Werbewirksamkeit.
Wir nutzen diese Cookie-Typen nicht.
We moeten zuinig omgaan met de grondstoffen op onze planeet. De CO2-voetafdruk van de bouw moet substantieel omlaag. Daarom bewegen we bij Zehnder van lineair naar circulair in ons denken en doen, én in onze business. Meer bepaald: we verleggen onze focus van nieuw naar verlengen waarbij de levenscyclus van onze producten primeert. Dat doen we door grondstoffen, techniek en data slimmer in te zetten. Maar ook verlengen we onze reikwijdte: binnen én buiten Zehnder.
Refurbishing en repurposing. Hippe termen, maar van betekenis met impact. Ze zeggen hoe we kijken naar productontwikkeling. Door ze te koppelen aan slim datamanagement, gaan we stap voor stap naar een innovatief businessmodel. Eén die draait om circulariteit en waarin elk product zo lang mogelijk wordt gebruikt. Zo gaan we zuinig om met grondstoffen.
Een praktijkvoorbeeld: Een straat met 16 te renoveren woningen. Uitdaging: Iedere woning voorzien van een circulair wtw-ventilatiesysteem. Werkwijze: Samen met de installateur beoordeelden onze collega’s uit allerlei afdelingen welke onderdelen uit de oude wtw-units hergebruikt of refurbished konden worden. Ze werden heel slim aangevuld met ComfoAir ventilatoren uit een ander renovatieproject. Het resultaat? Alle 16 woningen zijn uitgerust met een 100% hergebruikt product, wat als nieuw is. Mét 100% garantie wat ook niet onbelangrijk is.
Grondstoffen worden schaarser. Dit betekent dat, bij de aanschaf van een nieuw product, een minimale impact steeds belangrijker wordt. Daarom werken we op dit moment aan een materiaalpaspoort voor onze producten. We zoeken tot op ‘schroef-niveau’ uit welke impact ons product heeft op de omgeving. En dat is zeker niet makkelijk, want onze producten bestaan uit heel wat onderdelen. Wordt vervolgd!